Ajută un copil cu dizabilități să meargă la școală!

Asistenţă socială de calitate sau pomană electorală şi dependenţă pe veci?
august 11, 2015
Economia socială în extindere
decembrie 18, 2015

Ajută un copil cu dizabilități să meargă la școală!

În România trăiesc 70 647 copii cu dizabilităţi. Din aceştia, 60 645 sunt de vârstă școlară, însă 45% nu merg nici la şcoală nici la grădiniţă. În Nord Est-ul României, există cel mai mare număr de copii cu dizabilităţi: peste 10 000. Numai în județul Iași sunt peste 2 620 copii cu dizabilităţi, din care peste 300 sunt autişti.

„Deşi Convenţia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi prevede în articolul 24 faptul că «statele părţi vor asigura un sistem educaţional incluziv la toate nivelurile», peste jumătate din copiii cu dizabilităţi din România (61 la sută) sunt înscrişi astăzi în învăţământul special (forma de organizare a sistemului educaţional care nu este în acord cu principiile de nediscriminare şi respectare a egalităţii de şanse prevăzute de Convenţie). Cea mai mare reticenţă la integrarea copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă o manifestă mai degrabă societatea (62 la sută dintre părinţii chestionaţi au declarat că, în opinia lor, copiii cu dizabilităţi ar trebui să fie şcolarizaţi în unităţi de învăţământ speciale)”, se arată în raportul IPP.
Fundația „Star of Hope” România a identificat această problemă și vine în sprijinul familiilor care au copii cu dizabilități și care au nevoie de sprijin în integrarea lor în școli și grădinițe. De aceea, campania de anul acesta „Există Speranță. Există Star of Hope” se centrează pe informarea și sensibilizarea comunității cu privire la dreptul la educație al copiilor cu dizabilități.
Beneficiarii direcți ai campaniei sunt 325 de copii cu dizabilități și copii aflați într-o situație de trai precară. Fundația „Star of Hope” România identifică situațiile de risc și nevoile apărute persoanelor din regiunea de Nord-Est a țării și intervine pozitiv asupra acestora. De aceea, beneficiari ai acestei campanii nu sunt doar copiii de care Fundația are grijă, ci indirect și întreaga comunitate, de la părinții acestora până la autoritățile locale.
Curajul, iubirea, devotamentul și generozitatea sunt valorile centrale ale campaniei și sunt promovate ca modele de atitudine și scoase în evidență prin intermediul poveștilor de succes ale Fundației. Practic, publicul larg este încurajat să ia atitudine și să se implice în comunitatea „Star of Hope”. Cu expertiză, grijă și speranță, an de an tot mai multe povești din cadrul Fundației își găsesc un parcurs mai optimist.
Oana Fîrțigu