După ce caritatea a fost un act transmis ca principiul bunătății ”trebuie să fii bun și să îi ajuți pe alții” – în educația a generații de copii, ne-am dat seama că odată cu trecerea timpului doar unii dintre noi mai fac acte de generozitate.
De ce?
O cauză principală ar fi că suntem prea ocupați cu ”cele zilnice” pentru a mai avea timp să cautăm un ”obiect” al generozității noastre. Alții au auzit atâtea povești cu cerșetorul care nu e chiar săracul căruia ai vrea să-i dai o pâine, sau cu cei care profită de pe urma unui act de generozitate, încât se gândesc de mai multe ori înainte de a oferi.
Și unii și alții sunt potențiali donatori dacă li se oferă cazurile clare pe care să le susțină și încrederea că donația este utilizată în scopul în care a fost făcută.
Vreți să vă… investiți generozitatea?
De 2 ani, Fundația Iosif implementează în parteneriat cu Asociația pentru Relații Comunitare Programul de Direct Debit, un program care oferă siguranța celui care donează că banii sunt direcționați către cazurile prezentate și, mai mult, reprezintă oportunitatea de a susține constant o cauză și de a urmări efectul investiției tale.
Acesta este un program nou în România, derulat de doar 14 ONG-uri din țară și se bazează pe o idee este foarte simplă: fiecare cetățean din România poate deveni donator pentru un ONG.
Pentru donator e simplu: alege un ONG, semnează un contract și lunar i se retrage din contul bancar suma aleasă de el (fără alte comisioane). Sumele sunt modice și variază între 15 și 50 de lei. Donatorul primește lunar un buletin de informare cu privire la cauza pe care o susține și cum au fost folosiți banii săi. Oricând se poate retrage din program printr-un simplu telefon sau e-mail.
Simplu pentru donator, nu și pentru ONG…. Acesta trebuie mai întâi sa fie acceptat în program: să demonstreze că este o organizație serioasă, să depună un proiect, să obțină toate avizele necesare. După aceste proceduri care durează în medie 3 luni, începe adevărata muncă: desfășurarea unei campanii de fundraising stradal pentru potențialii donatori.
E nevoie de un coordonator de campanie și de o echipă de oameni care să accepte munca de acest tip, deloc ușoară.
Vom învăța împreună cum îți poți manifesta generozitatea prin Debit Direct în ediția print a publicației Vocea ONG, din ianuarie 2015.
Sebastian Ghica